سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
" گُـــــــــردآفرین "بانـــــــوی ایرانی

من و بابام

4 ساله که بودم: پدرم میتوانست هرکاری را انجام بدهد.

5 ساله که بودم : پدرم خیلی چیزها بلد بود .

6 ساله که بودم: پدرم باهوش تر از پدر بقیه بچه ها بود .

8 ساله که بودم: اینطور هم نبود که پدرم همه چیز را بلد باشد .

10 ساله که بودم : فکر میکردم در ایام کودکی پدر، اوضاع با حالا خیلی فرق میکرد .

12 ساله که بودم: اوه ! پدر واقعا از این چیزها سر در نمی آورد. پیرتر از آن است که یادش بیاید خودش در بچگی چه میکرده..

14 ساله که بودم: به حرفهای پدرم اعتنا نکن او خیلی اُمل است!

21 ساله که بودم: او؟ خدای من ! او به کلی از مرحله پرت است .

25 ساله که بودم: پدرم یک چیزهایی درباره این قضیه میداند . دلیلش هم معلوم است. مدتی در این زمینه کار کرده..

30 ساله که بودم: شاید بهتر باشه از پدرم بپرسم. هرچه باشد او در این زمینه تجربه های زیادی دارد .

35 ساله که بودم: تا وقتی با پدرم حرف نزنم قدم از قدم بر نمیدارم.

40 ساله که بودم: خیلی برایم عجیب است که پدر چطور توانست از پس مشکلی به این بزرگی برآید . اوخیلی عاقل است و یک دنیا تجربه دارد .

50 ساله که بودم: حاضرم هرچه دارم بدهم که پدرم فقط یک دقیقه اینجا باشد و بتوانم با او حرف بزنم . حیف که نفهمیدم چقدر عاقل و زیرک بود . خیلی چیزهایی میتوانستم از او یادبگیرم...

گل تقدیم شماپـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدر روزت مبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارکگل تقدیم شما




موضوع مطلب : پدر،پدر من،روز پدر،ولادت امیرالمومنین،حضرت علی و روز مرد، ایرانی


سه شنبه 90 خرداد 24 :: 11:47 عصر ::  مانده اثر از: گردآفرین
خال و خط مرکز لطف و مدار حُسن
دایم به لطف طبع فلک از میان جان
می پرورد به ناز تو را در کنار حُسن
خرّم شد از ملاحت تو عهد دلبری
فرّخ شد از لطافت تو روزگار حُسن(1)
ای قصه بهشت ز کویت حکایتی
شرح جمال حور ز رویت روایتی
هر پاره از دل من و از غصه قصّه ای
هر سطری از خصال تو و ز رحمت آیتی
کی عطرسای مجلس روحانیان شدی
گل را اگر نه بوی تو کردی رعایتی(39)
ای روی ماه منظر تو نوبهار حُسن

«حجاب» و «عفاف» دو ارزش راستین برای انسانها ـ به ویژه خداجویان و دین باوران پاک سیرت ـ محسوب می شود. حجاب مانع ظاهری است که چون صدف، گوهری گرانسنگ در آغوش خود حفظ می کند و نشان از بهای والا و چشمگیر آن دارد و عفاف حالتی درونی و نفسانی است که از شعله کشیدن هوا و هوس و پیشروی شهوت جلوگیری می کند.
این دو ویژگی برگرفته از اعتقادات ناب دینی و باورهای پاک الهی است؛

حجاب




ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


چهارشنبه 90 خرداد 18 :: 1:56 عصر ::  مانده اثر از: گردآفرین

یکی از شرایط صحت نماز بانوان رعایت پوشش و حجاب مناسب است.

خدایی که به همه چیز انسان حتی نیات و درون او بینا و آگاه است، چه نیازی است که زن در برابر او کاملاً پوشیده و محجبه باشد؟
آیا می‌توان گفت خداوند به زنان نامحرم است اما بیگانگان و مردان جامعه به آنان محرمند؟

این سوالی است که تاکنون بی‌پاسخ مانده و هنوز بانوان مسلمانی که مدهای بدحجابی و خودنمایی را نشانه رشد و شخصیت خود می‌پندارند، نتوانسته‌اند یک جواب منطقی و به دور از خودفریبی برای آن بیابند که بتوانند کیفیت پوشش و نمایش خود را با آن توجیه و تصحیح نمایند!

از مقدمه‌ای که بیان شد روشن می‌شود که پوشش و حجاب عفیفانه زن در نماز نیز فلسفه و راز حکیمانه و حیایت و سرنوشت‌ساز دارد، که با اندکی تامل روشن می‌شود.

همانگونه که هر عبادتی از جمله نماز، تعلیم و تمرین است برای انسان که در همه حال به یاد خداوند سبحان و بازگشت به سوی او در آخرت و تزکیه و تربیت خود برای یک زندگی ابدی باشد، حجاب زن درنماز نیز آموزش، تمرین و تذکر پوشش عفیفانه اوست که در غیرنماز هم باید همان پوشش در حال نماز باشد، یعنی همان پوشش مناسب و مقدار حجاب او درنماز، باید درغیرنماز در برابر نامحرم هم رعایت شود، زیرا نماز آموزشگاه مهم‌ترین معارف و نیازهای حیاتی انسان و پرورشگاه ایمان و تقوا و اخلاق انسانی و الهی از جمله عفاف و حجاب است،لذا نماز مظهور حقیقت و سیمای ملکوتی دین اسلام می‌باشد.
نماز مرآت و آیینه دین الهی است. خداوند حکیم تمام معارف و قوانین مهم و ریشه‌ای و مسائلی که حیات معنوی و اخلاقی و سعادت دنیوی و اخروی انسان و جامعه را تامین می‌کند، به طور اجمال و کلی در تماز مقرر فرموده است.

بنابراین حکمت و سر این که لباس نازک و بدن‌نما یا پوشیده نبودن بعضی از اندام زن حتی یک تارموی او در نماز، در صورتی که ‌آگاهانه و عمدی باشد، حرام و باطل‌کننده نماز است، این است که بی‌بندوباری و بدحجابی و نپوشاندن بعضی از اندام یا مو از سوی زن دراجتماع و مجالس نامحرمان همچون زمان جاهلیت، حرام می‌باشد که به تدریح مهر باطل به زن می‌زند و اساساً از آن جا که نماز شناسنامه دین و مظهر اسلام است، لذا همان‌گونه که نمازی که حجاب صحیح در آن رعایت نشود، مورد قبول خداوندمتعال نخواهد بود، زنانی که حجاب صحیح اسلامی را در جامعه رعایت نمی‌کنند، نیز دینشان مورد قبول و رضایت الهی نخواهند بود.

نتیجه این که لزوم پوشش و حجاب کامل زن در نماز بیانگر حقانیت حجاب عفیفانه و وجوب رعایت آن در برابر نامحرمان می‌باشد.

بنابراین واقعیت حجاب عفیفانه زن شعار حق‌طلبی و حقیقت‌خواهی است همچنان که فریادی است علیه جاهلیت و خودآرایی و خودنمایی جاهلی.لذا بانوان مسلمانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، یا باید قائل شوند که حجاب در نماز واجب نیست و بدون آن نماز بخوانند و یا خداوند سبحان را نامحرم و مردان را محرم خود بدانند! پاسخ آنان در این باره بستگی به میزان معرفت و دیانت و حقیقت‌جویی آنها دارد؛
اگر واقعاً طالب حقیقت باشند، با روشن شدن حقانیت حجاب، باید توبه نصوح کرده و گوهر خود را در صدف ارزشمند حجاب و عفاف حفظ نمایند، در غیراینصورت نمازشان مقبول درگاه خداوند نخواهد بود، چون نشانه قبولی نماز در فرهنگ وحی آن است که انسان را از گناهان و رذیلت‌ها باز دارد.

در روایتی نبی‌گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند:
من لم تنهه صلاته عن الفحشاء و المنکر لم یزد من الله الا بعداً؛ کسی که نمازش او را از زشتی‌ها و گناهان باز ندارد، بهره‌ای از نماز- جز دوری از خداوند نبرده است.
البته چنین نمازی از جهت فقهی در صورت وجود شرایط، صحیح است و تکلیف را از انسان ساقط می‌کند، اما نمازی نیست که او را به خداوند سبحان نزدیک کندو از سایر برکاتش نیز بهره‌مند گردد؛ همانگونه که معیار سنجش قبولی و عدم قبولی اعمال دیگر انسان نیز پذیرفته شدن نماز یا عدم پذیرش آن است؛

امام باقر(ع) فرمودند:

ان اول مایحاسب به العبد الصلاه فان قبلت قبل ماسواها؛ اول چیزی که در قیامت از انسان حسابرسی می‌شود، نماز است پس اگر قبول شود بقیة اعمال نیک هم مقبول خواهد شد.
چرا که اهتمام به نماز با آن ویژگی‌هایش نشانه اهتمام به سایر اعمال که از جهت عظمت و فضیلت در رتبةبعد از نماز قرار گرفته‌اند می‌باشد. ضمن این که نماز و تکرار آن در شبانه روز، روح اخلاص که پایه قبولی عمل است- را در انسان زنده می‌کند و همین امر موجب می‌شود که سایر اعمال با خلوص و قصد و تقرب انجام شود.

بنابراین اگر زنان مسلمان، نماز را با توجه به اسرارش، به ویژه سر حجاب در آن، به پا می‌داشتند شاهد عفت‌ورزی بیشتر و رعایت حجاب اسلامی از سوی آنان بودمی و آنها هرگز به خود اجازه نمی‌دادند آن رفتارهای ذلیلانه را مرتکب شوند.




موضوع مطلب : نماز، فلسفه حجاب،نمازی با حجاب اسلامی،زنان مسلمان و حجاب


چهارشنبه 90 خرداد 18 :: 1:49 عصر ::  مانده اثر از: گردآفرین

آیا حجاب در اسلام یک حکم صریح قرآنی است؟

حجاب و اسلام


پاسخ سوال فوق را خودتان ببینید:

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللهُ غَفُوراً رَحیماً

«پیامبر! به همسرانت و دخترانت و زنان مومن این مطلب را ابلاغ کن که: چادرهای خود را طوری به‌سر کنند که جلوی آن باز نشو، فلسفة این حکم این است که با این‌گونه چادر سر کردن معلوم می‌شود اهل عفاف و صلاح هستند پس مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند.»

قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ

«پیامبر! به زنان مومن این مطلب را ابلاغ کن که: به نامحرم نگاه نکنند و عورت خود را از نگاه دیگران محافظت کنند و زیبایی‌ها شان را آشکار نکنند و البته باید که روسری‌ها خود را بلند بگیرند تا سینه‌ها شان را بپوشاند»

إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ

«ای مومنین! وقتی کاری با زنان نامحرم دارید از پس پرده با آنها گفتگو کنید این برای پاک ماندن قلب‌ها شما و آنان بهتر است.»
تمام مفسرین شیعه و سنّی، براساس آیات فوق، حجاب را از احکام روشن و قطعی اسلام دانسته‌اند.

تعابیر پیامبر اکرم و امامان معصوم که صاحبان علوم پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله هستند را نیز ببینید:
نَهَی النَّبِیُّ صَلَّی‌اللهُ ‌عَلَیهِ ‌وآلِهِ أَنْ تَلْبَسَ الْمَرْأَةُ إِذَا خَرَجَتْ ثَوْباً مَشْهُوراً

«پیامبر که درود خدا بر او خاندانش باد، زنان را از اینکه هنگام خروج از خانه لباسی جذاب و چشم‌گیر بپوشند نهی کرده است.»
قال امیرالمومنین علی علیه‌السلام:

عَلَیْکُمْ بِالصَّفِیقِ مِنَ الثِّیَابِ فَإِنَّ مَنْ رَقَّ ثَوْبُهُ رَقَّ دِینُه
«لباس‌هایی که خوب بدن را می‌پوشانند بپوشید چرا که هر کسی لباسش نازک و بدن‌نما شود، اعتقاداتش نیز ضعیف خواهد شد.»

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللهِ علیه‌السلام: لَا یَصْلُحُ لِلْمَرْأَةِ الْمُسْلِمَةِ أَنْ تَلْبَسَ مِنَ الْخُمُرِ وَ الدُّرُوعِ مَا لَا یُوَارِی شَیْئا
«زن مسلمان، نباید روسری یا روپوشی داشته باشد که خوب بدنش را نمی‌پوشاند.»

نظر مشترک فقهاء و مجتهدین در مورد حجاب:


تمام فقهاء‌‌ و مجتهدین با وجود اختلاف‌نظرهایی که در برخی موارد دارند همگی بر این که حجاب از واجبات است و حداقل قطعیِ آن پوشاندن کامل موهای سر و گردن و برجستگی‌ها بدن است اتفاق نظر دارند.
عبارات زیر را که در رسالة تمام مراجع مشترک است ملاحظه کنید:

نمایان بودن موهای سر، زیرچانه، گردن، گوش‌ها سینه و بازوان و دست‌ها تا مچ، شکم و پاها تا نوک انگشتان، برای خانم‌ها حرام است و باید این مواضع را از نامحرم بپوشانند. و فقط صورتِ بدون آرایش و از مچ دست تا انگشتان بدون زینت اشکال ندارد و پوشیدن لباس‌ها و جوراب‌هایی که بدن‌نما هستند حرام است
پیش‌گویی امیرالمومنین علی علیه‌السلام در مورد فضای عمومی جوامع در آخرالزمان گویای حقایق بسیاری است:


یَظْهَرُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ وَ هُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَةِ نِسْوَةٌ کَاشِفَاتٌ عَارِیَاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ ]خَارِجَاتِ[ مِنَ الدِّینِ، دَاخِلَاتٌ فِی الْفِتَنِ مَائِلَاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِی جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ


«در آخرالزمان که بدترین مقطع تاریخ است، زنانی پدیدار می‌شوند که برهنگی را پیشة خود ساخته‌اند و به‌دنبال خودنمایی هستند، این گونه زنان از دین خارج هستند، در فتنه‌ها و بلاها داخل هستند، گرایش به شهوات دارند و با سرعت به دنبال لذت‌ها می‌روند، حرام‌ها خدا را نقض می‌کنند و در نهایت در جهنم عذابی همیشگی خواهند داشت.»




موضوع مطلب : حجاب،عفت، حجاب بانوان در قرآن،الزام حجاب دختران ایران زمین


چهارشنبه 90 خرداد 18 :: 1:39 عصر ::  مانده اثر از: گردآفرین

در روز های اخیر جنجالهای خبری مختلفی در مورد عروسی زوج جدید بریتانیایی در رسانه ها منتشر شد .

خبرها بسیار متفاوت بود ، موافقان و مخالفان داخلی و خارجی هرکدام نقدی متفاوت بر این مراسم زوجیت نگاشتند و هر کس از ظن خود با آنان و برخی رسانه ها یار شد .

اما آیا این مراسم فارغ از تمام سیاهی ها و حق خوری ها و مالیات به باد دادن ها و حتی گرفتن پنل های خبری رسانه های داخلی ، حتی صدا وسیمای معظم !

سپیدی برای ما نداشت ؟

آیا جناب ضرغامی که داد بزرگمایی آن را در رسانه دادند بهتر نبود در پایان فرمایشات از تولید کنندگان دستگاه مطبوعه شون می خواستند نکاتی رو معین کنند تا تمام این موضوع سیاه برای ما سپید گردد ؟

دین ما دین ارزشهاست ، دین خلاقیتهای انسانی و بشر دوستانه و مشروع است ، ما موظفیم سپیدی میان هر سیاهی را که عبرت است و تجربه و نکته برداشت کنیم و به آن اهمیت دهیم !

حال این مراسم عریض و طویل هیچ نداشت ؟

بگذریم از شکوائیه ....

اما نکته :

چرا در مملکت ملکه ی ماسون ها و پیر زن پیر دنیا دار ، عروسی مجللی بر گزار شد و دوست و آشنا و مخالف و موافق نقد نوشتند و سخن راندن و خلاصه ، ی نوکی به موضوع این زوجیت زدند اما ندیدند که این عروس عمرا در تهران دیده شود !!

جشن ازدواج زوج بریتانیایی


آیا آرایش عروس های ما اینچنین است ؟

آیا این عروس مشکل هزینه داشته ؟

آیا http://www.scnow.com در گزارشی به قلم استیو اسمیت با درج این مطلب که نوشت:

روز بیست و نهم آوریل، شاهزاده ویلیام و کیت ویلیام در وست مینیستر ابی (Westminster Abbey) مراسم عروسی پر هزینه خود را برگزار خواهند کرد.

نفهمید که این زوج مشکل لوازم آرایی نداشته اند ؟

نمیدانست آنها از داشتن هیچ نوع برند آرایشی محروم نبوده اند ؟

برآورد می شود هزینه این مراسم بالغ بر چهل و هشت میلیون دلار باشد.

آیا اگر این عروسی در ایران انجام می شد 40 میلیون دلار هزینه فر و شینیون و رژ و مانیکور و ... عروس نمیشد ؟

و هشت میلیون باقی کل مراسم ؟؟؟

چرا رسانه های ما ندیدن این عروس بی آرایش و این داماد زیر ابرو برنداشته و مو به فلان مدل نداده ! آیا برای رسانه های ما فقط نشان دادن کالسکه تشریفات سلطنتی و اطلاع مردم از این ضیافت مجلل سود دیگری نداشت ؟(گرچه اطلاع آن نیز بی تحلیل سود نداشت )

توصیه میکنم به این خانوم بازیگر که با دقت تصاویر این عروسی رو ببینه که در قلب بریتانیا برگزار شد و عروسش لاک قرمز نداشت !



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


جمعه 90 اردیبهشت 16 :: 12:21 صبح ::  مانده اثر از: گردآفرین
1   2   3   >   
وبلاگ من

سلام...من گُردآفرینم . شخصیتی از شاهنامه فردوسی. سرباز بانوی ولایت و مبارز ایران زمین هستم.....
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 17
کل بازدیدها: 301901